Vanuit Vietnam, tussenstop weer terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Vanuit Vietnam, tussenstop weer terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Vanuit Vietnam, tussenstop weer terug in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

09 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Vanuit Saigon/ Ho Chi Min City waar het een drukte van belang was en wij maar 1 nachtje zjn gebleven, terug naar Bangkok. We hebben wel genoten van het avond/ nachtleven In Saigon, zoals de Vietnamezen het nog steeds noemen. Heel gezellig met allerlei kroegjes, een vuurvreter etc.. etc... Vooral niet overal zo maar naar binnen gaan want de prijzen schommelen nogal. Een biertje kan daar 5 euro kosten, maar ook gewoon 1,50 of minder.

In Bangkok hebben we de skytrain genomen, gewoon een muntje uit de automaat voor 45 bth pp is voor ons tweetjes dus ongeveer 2,25 en voor de tuktuk nog eens 150 bth. dus al met al een koopje als je dit doet en niet met een taxi gaat. We zijn hier naar de backpackers airea gegaan en hebben wel even moeten zoeken of tewel Ruud heeft gezocht en ik zat op een terrasje met alle bagage om me heen gedrappeerd te wachten. New Siam 2 hotel (790 bth)is voor die buurt iets aan de prijzige kant, maar we waren blij met de plek omdat we pas om 23.00 plaatselijke tijd aankwamen. Een heerlijke PAth Tai bij een stalletje in de overladen straat met standjes en winkeltjes gegeten. Later niet meer staande maar bij iemand die ook krukjes had staat en ook daar smaakte het prima. Mensen kijken is hier geweldig..OVerjarige hippies en vooral heel veel jonge mensen die allemaal op zoek zijn naar contacten mbt hoe het goedkoopst te reizen, waar goedkoop te slapen is en natuurlijk waar de alcohol het goedkoopst is.. Het lijkt wel of dat het enige is waar ze het over hebben en ze geen oog hebben voor cultuur, omgeving en of voor het moment.

In ons hotel maakten we kennis met een stel oudere mensen, waarbij de vrouw in India werkt en nu omdat ze een nieuwe vriend heeft die zich daar niet thuis voelt op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging e plaats om te wonen bijvoorbeeld in Maleisië". Als je die verhalen hoort en ertegen over zet dat wanneer je als buitenlandse fondsen gaat werven en goed wilt doen voor de allerarmsten in dat vieze en onhygienische land daarmee ook bewerkstelligt dat de regering met de eer gaat strijken en ze er geen geld in hoeven te steken. PFfff wat een wereld.

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008