Het is genieten hier op kapas eiland, Maleisië - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Het is genieten hier op kapas eiland, Maleisië - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Het is genieten hier op kapas eiland, Maleisië

Door: Ruud en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

03 Maart 2013 | Maleisië, Marang

Van uit Amsterdam Schiphol naar Malaysia met Malaysia air en dan door naar Terrengenau, de kust dan met de boot naar Kapas turtle eiland.
Pulau Kapas

Het eiland Kapas ligt zo'n 30 kilometer onder Kuala Terengganu, op ongeveer 15 kilometer en ongeveer een kwartiertje varen vanaf de kust. Vertrekplaats naar het eiland is het dorpje Marang (niet te verwarren met Merang dat in de buurt ligt), het vissersdorp ligt op een half uur rijden van Kuala Terengganu. Het eiland is maar 2 kilometer lang, en 1 kilometer breed. Echter, waar het allemaal om draait is wat onder water te zien is. Door de prachtige koralen is het een bijzonder goede plek om te duiken en snorkelen. Er zijn een aantal kleinschalige resorts op het eiland, waar je voor schappelijke prijzen kunt overnachten. Je komt er om te relaxen, te duiken en te snorkelen, daarnaast is het een zo goed als onbewoond eiland. Tijdens de moesson periode is alle accomodatie op het eiland gesloten, hier kun je in deze periode dan ook niet terecht.
Op de Nederlandse televisie draait al geruime tijd het programma 'Ik vertrek'. Hierin staan gezinnen centraal die alles in Nederland opzeggen om hun droom in het buitenland waar te maken. Eén van de afleveringen ging over een gezin dat naar Pulau Kapas aan de oostkust van Maleisie verhuist. Het ging om de familie Engelbracht uit het Gooi, die samen met hun zoon Storm richting het verre oosten vertrok. Ze waren al vaak naar Maleisie geweest, en wisten waar ze aan zouden beginnen; een klein resort op Kapas. Eind 2006 hebben ze de bouw van het resort afgerond, en begin 2007 is het resort geopend voor publiek. Via de website uitzending gemist kun je de uitzending bekijken. Hier een link naar de website van Kapas Turtle Valley: link http://www.kapasturtlevalley.com/home.php?page=rates

Zooo we zijn onderweg, de kids hebben ons naar de trein gebracht..... superr lief!!!!! de trein heeft geen vertraging en om 16.22 komen we op Schiphol aan! De verkouden vakantiegangers gaan op naar warmere oorden! Hopelijk krijgen de thuisblijvers ook het voorjaar opkorte termijn in huis en tuin!!!

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008