even wat nadelen op een rij vanuit zuid Afrika - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu even wat nadelen op een rij vanuit zuid Afrika - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

even wat nadelen op een rij vanuit zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

30 September 2017 | Zuid-Afrika, Bunkers Hill

erst even over Zuid-Afrika: Onderweg de radio aan, vandaag (woensdag) is uitgeroepen tot de dag van de toeristen. Dit omdat men het hier vreselijk vind wat er met de Nederlanders in die bus gebeurd is. Je zult maar uit veiligheids redenen kiezen voor een georganiseerde reis en dan met zoveel geweld overvallen worden... Pff vreselijk.
Ook hoorden we een zwarte presentator zeggen dat zij ondervonden heeft welke macht/agressie er uitgaat van zwarte mensen die geen 'nee' willen horen. Gewoon de ruiten van haar auto gingen schoonmaken.. ze zegt ik voelde me niet gehoord, wat als ik ook nee zeg tegen seks of iets anders??? Het is dan ook net als een verkrachting wanneer mijn 'nee' niet gerespecteerd wordt.
Ook hoorden we dat kinderen nooit alleen naar school of wat verder weg mogen uit angst dat deze kinderen gestolen worden....
Vanuit gesprekken met mensen onderweg wordt veelal aangehaald dat illegalen een grote rol in deze spelen. Maar ook mensen die zo arm zijn dat ze ervoor kiezen om iets te stelen wat voldoende geld om te overleven op brengt. Daar hebben ze een gevangenisstraf voor over want ook dan heeft die persoon te eten. Pfff en dan komen we zelf ook enigszins met dit soort zaken in aanraking: we wilden geld pinnen in een overdekte passage. Het werd wel erg 'donker zonder de verlichting' achterin het overdekte winkelcentrum en daar wilde een man die in eerste instantie behulpzaam leek onze visa kaart afhandig maken. Een aantal mensen kwamen er omheen staan om mij en Ruud af te leiden.. maar dat is niet gelukt... goed opletten hoor bij dat soort ATM 's er zijn er ook die wel beveiligd worden.. ( dit was in mbtubatuba net voor St Lucia) en onderweg zijn er ook wel plekken die gewoon niet prettig aan voelen. Ook in de plaatsen vanuit St Lucia naar port Elisabeth. Wij gaan nooit tegelijk bij de auto vandaan als we in een van die smerige steden zijn waar we ons niet op ons gemak voelen. Men zegt dat het bestelen vaak op een georganiseerde manier gebeurd.

• 30 September 2017 - 23:14

Christel:

Nou zo zie je maar

• 02 Oktober 2017 - 22:04

Everdien :

nou dat is heel wat. let goed op jullie zelf lieve gr van ons

• 03 Oktober 2017 - 18:24

Rommy:

Tja, gewoon alles met de VISA betalen, hoef je ook niet te pinnen (hahahaha)

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008