Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

09 Februari 2012 | Thailand, Ao Nang

Dan vanuit Bangkok in de nachtbus, het is net een huiskamertje.. Hoog vooraan in de bus met de tv voor onze neus en de vaasjes met nepbloemetjes ernaast.. Beensteuntjes op en gaan met die banaan.. Wij dachten dat we konden blijven zitten tot in Ao Nang, dat was jammer, maar helaas.. In Suratani werden we ruw gewekt opstaan en overstappen.... Wachten wachten en nog eens wachten, kregen een stickertje op onze kleding met Ao Nang (voelt als of we schoolreisje zijn hhihihihi) en een anderhalf uur later werden we door een TUKtuk opgehaald om naar de regionale bus gebracht te worden. Hier kun je gewoon langs de kant van de straat gaan staan en aangeven dat je mee wilt en de bus stopt. Bij het eindstation erg aardige mensen waar we een poos mee gesproken hebben over de corruptie bij de politie en dat de moslims wel erg hard aangepakt worden hier etc.. Zij is zelf een bhudiste, maar wel eentje met het hart op de juiste plek ondanks dat ze heel goed met alles in de wereld op de hoogte is en haar bedenkingen er zachtjes over uitspreekt tegen ons. Als ik het goed begrepen heb mag de politie niet horen wat ze tegen ons vertelde anders zou ze in de gevangenis terecht komen. Ze moeten zich overal over rechtvaardigen en of geld betalen om iets voor elkaar te krijgen. Dus niet alles is hier zo perfect.

Ao Nang: We hebben toch maar via die vrouw een kamer geboekt op de plaats die wij voor ogen hadden. Omdat vanuit onze herinnering juist die straat het leukst is. We komen hier nu voor de derde keer omdat wij het strand en alles wat wij leuk vinden in deze buurt kunnen vinden. Het strand is hier romantisch en gezellig, met strandtentjes waar we ons lekker laten masseren. Eerste dag volledig..Ruud de harde Thaise massage zonder olie etc.. ik de Aloa Vera. Tweede dag de voet/ been en hoofdmassage. Ennnn oh ja hoe ouder hoe gekker zegt Ruud: ik heb mijn nagels laten lakken en heb nu bloemetjes op mijn duimen en grote tenen.. Morgen weer een volledige zoals op dag 1. Hadden we nodig om weer wat relaxter in ons lijf tekomen. Toch wel zorgen gehad om familie en dat gaat gelukkig nu beter en het vele reizen gaat ons ook een beetje opbreken.
Hier dus heel relaxed leven, Ons kroegje hier bij Mr. Long: een overjarige hippy met lang haar en rookt af en toe nog wat stuf en maakt zijn eigen tequila, maar laat zijn vaste klanten daar ook gratis van meegenieten pffff sterk spul.... Vooral zijn manier van contact maken en zijn gezellige kroeg waar we een kaartje leggen en meteen de computer even aanzetten hebben zijn meerwaarde al bewezen. Nog één avond daar en morgen maar heel kort omdat we zaterdag vertrekken met een Mini Van naar de grens van Thailand en Maleisië en gaan dan met de boot over naar Langkawi.. Kijken wat ons dat weer brengt, op onze vorige reis hadden we hier te weinig tijd voor en halen dit nu in.

• 09 Februari 2012 - 18:48

Christel:

Shi....zie net die slang pas....echt niet mijn ding....land....strand is wel weer heeeell lekkerrrrrr.Net weer even je laatste update gelezen.
    Lekker ding trouwens die mr.Long:);)
    Gloetjes chlistel.....

• 10 Februari 2012 - 14:13

Ankie:

Dat strand lijkt mij geweldig, als ik daar was geweest wist ik het wel.......
    Ja, ik was lekker op dat strand gebleven.
    Veel reis plezier met jullie volgende onderneming, we blijven jullie volgen.
    groetjes ons

• 10 Februari 2012 - 19:49

Hanneke:

Tja....heerlijk zo`n massage lijkt mij ook heerlijk! En dan te bedenken dat jullie dat gewoon lekker op het strand kunnen laten doen!
    Wij, ons hier dik inpakken tegen de kou en dan nog snipverkouden worden!
    Helaas verschil moet er zijn haha!
    Het is jullie van harte gegund hoor!!
    Liefs Hanneke

• 12 Februari 2012 - 15:12

Rene En Sinette:

he Ruud en Liesbeth,even weer jullie mooie verhalen gelezen,wat een verschil met hier zeg.Stukje met jullie auto gereden,starten en lopen!!
    Hier alles ok,geniet nog maar lekker samen!!
    Liefs van ons allen.

• 13 Februari 2012 - 08:22

Gait En Juut:

He zwervers,
    We zijn weer helemaal bijgelezen.
    Mooi reisverhaal en zo te zien aardig vermoeiend al dat heen en weer gehop.
    Het is daar wel erruuuuuug mooi hoor.
    Hier is het maar koud en kil, echt winter dus.
    Heeeeeel veeeeeel plezier nog.
    Toedeledoki.

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008