Georgetown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Georgetown - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Georgetown

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

19 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Met de Ferry vanaf Langkawi naar Penang (3 uur) met tussenstop op een koraalrifje gelegen eilandje..Stelt niet veel voor als je al zoveel gewend bent hihihihi.
Maar dan zie je Penang liggen met zijn hoge torenflats/ hotels en dan denk je we zijn er bijna maar dan duurt het nog zeker 45 minuten voor we bij de Jetty arriveren. Waar vervolgens de venters je een hotel aan willen smeren en de taxichauffeurs je weer een oor aan willen naaien met veel te hoge prijzen. Wij wisten we dat 10 Myr naar ons onderkomen Moontree 47 op de Muntristreet 47 de normale prijs is maar wilden het niet op de spits drijven en hebben jawel 15 betaald. Heel herkenbaar is het hier voor ons omdat we hier al waren drie jaar geleden in hotel Maleisia, dus hebben nu niet zoveel foto's gemaakt. Wel foto's van dit mooie gebouw en onze bijzondere kamer. Maar ook filmpjes van de overstroming binnen in ons oude pandje, dat we in de avond voor ons en de andere gasten alleen hadden. Een prachtig gerenoveerd oud pand uit 1920. ALs hier de weergoden beslissen dat er regen moet komen, dan komt het ook met bakken uit de lucht en stroomt hier alles in huis tot aan de enkels onder en op straat staat alles helemaal blank. Aan de overkant van de straat werd alles vanuit de woning naar buiten gepompt en dat werd dus een kleine waterval vanuit het raam. Samen met een stel chinezen hebben we nog getracht om te hozen, maar dat bleek onbegonnen werk. Ruud schrok zich rot toen hij voor de zoveelste keer begon met hozen en op de drempel ging staan.. tenminsten dat dacht hij... Stond hij op de staart van een rat..(op zijn blote voeten wel te verstaan), maar goed dat hij harder schrok dan de Rat want hij was snel weg en werd gelukkig niet gebeten. De eigenaar toen maar gebeld en die was niet onder de indruk, dit gebeurt hier gewoon op deze manier... Wel heb ik de visjes nog gered omdat, toen het weer droog werd, ze anders voor de poes zouden zijn en ze op het snel drogende terras achter zouden blijven. Daarbij kwam dat ons kaartje natuurlijk nog gelegd moest worden en Ruud heeft weer dik gewonnen. Nadat ik in Langkawi aan de winnende hand bleef, was dit voor hem weer een hele opsteker.... hahahaha. Verder hebben we hier herinneringen opgehaald en rondgewandeld etc. Maar vooral veel op internet gezeten om uit te vogelen wat we gaan doen voordat we via de Cameron Highlands en Taman Negara, de oudste jungle ter wereld naar het Kapas schildpadden eiland gaan. Daar kunnen we pas 15 maart terecht en blijven daar 10 dagen zo is de planning. Dus nu Besloten om naar Bali te vliegen met Malaysia airlines, dat is de beste en goedkoopste manier van hieruit. En we hebben via Booking.com naar hotels/ resorts gezocht en ze daarna persoonlijk gemaild en hebben daardoor een goede prijs afgemaakt voor het Bali Paradise hotel/ resort. Ze hebben erg goede referenties en zijn erg benieuwd wat dat ons weer brengt, het lijkt ons fantastisch om daar rond te toeren en ook wat erop het schilderij staat, dat ik voor Rommy en Judith heb gemaakt in het echt te gaan zien.
Voor nu de was weer laten doen en wat rondgedwaald in de oude buurt, little India en langs het water geslenterd. Pff vandaag weer hot hot hot. Trouwens de Illy koffie/ cappucino in ons onderkomen is weer heerlijk.

• 19 Februari 2012 - 11:04

Hanneke:

Tjonge getver ratten! Nee, dan toch liever het vertrek naar Bali. Dat klinkt beter dan enorme regenbuien en het hozen haha!
    Lijkt me heerlijk Bali! Wanneer gaan jullie daar naar toe?

• 20 Februari 2012 - 09:50

Ankie:

jeetje wat een reis. Wij gaan binnenkort wel weer een paar dagen naar ons paradijsje (is voor mij wel een stukje veiliger). Veel plezier op Bali.
    groetjes ons

• 21 Februari 2012 - 14:40

Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink:

Wij zijn al verkast 20 febr. via Penang naar Kuala Lumpur en daar met een paar uur op het vliegveld bivakkeren naar Bali gevlogen. Dus al een nachtje hier lekker geslapen na een rit van ongeveer 5 uur mbt de files, normaal zo'n drie uur met een taxi naar ons heerlijke onderkomen. Starlight hotel Lovina te Bali. nu echt alles in de kast op gehangen en gelegd en niet meer vanuit de koffers leven... Tis hier heerlijk, fris groen en een prachtige natuur met super bevolking. Lekker op een plekkie waar het nog niet zo druk is, maar toch voldoende te doen is.

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008