2dgn Gili, 1 Kuta en danGaruda Indonesië naar Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu 2dgn Gili, 1 Kuta en danGaruda Indonesië naar Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

2dgn Gili, 1 Kuta en danGaruda Indonesië naar Bali

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

07 April 2013 | Indonesië, Seminyak

Wederom gesnorkeld en hebben een groep bumphead parrot vissen 120 bij 50 cm gevolgd, het waren er wel 25 stuks bij elkaar. Ze hebben tanden en bijten stukjes koraal af waar ze hun voedsel uithalen. Om ons af te schrikken kwamen enkele even rechtstandig omhoog om ons af te schrikken. Prachtige vissen en we raakten niet uitgekeken. Ook de kleine stukjes nieuw koraal die weer aangegroeid zijn en een school trevallars (een zeer grote zilverachtige vis), wederom de schildpadden die even 1 hap lucht happen boven het water en vervolgens weer voor zeker een half uur onder water kunnen blijven. En het leuke verblijf bij Karma Kayak hebben deze dagen onvergetelijk gemaakt.
De rijst begint wel wat te vervelen en hebben maar eens bij de Italiaan gegeten. Ook de chef kok van Karma Kayak maakt er iets lekkers van...
En dan weer terug naar Lombok....op de paardenkar met de bagage: het hoofd stoten bij te grote hobbels in de weg...en als gewaarschuwd mens, weer gewoon een ticket bij de public boot office gekocht. Ook nu ging het snel, we hoefden niet lang te wachten omdat de boot al bijna volgeboekt was en waren dus een uurtje te vroeg terug op Lombok. Al die locale mensen die je aanklampen omdat ze ons wel willen vervoeren afgepoeierd en de 100 meter naar de plek gelopen, waar Maddy ons over een uurtje op komt halen. Daar weer leuke gesprekken met de chauffeurs en later ook met Maddy en Gemma. Omdat de chauffeurs weten dat we wachten op ons vervoer vragen en praten ze over van alles en nog wat. Maar ook tijdens deze gesprekken blijkt dat men (soms al op 12 of 13 jarige leeftijd) gaat trouwen, kinderen krijgen en dan snel kunnen scheiden om weer een vlgd liefje te trouwen en dat dit met kering en inslag gebeurt. De vriendin van Gemma(een Aussie met geld) is van onze leeftijd maar gaat voor de jonge Indo's van een jaar of twintig en is nu toe aan de tweede scheiding, wordt nu bedreigd door die jongen omdat hij geld wil zien etc... Jihad? Het is net een soap en we worden van alles door Gemma op de hoogte gehouden. Dat geloof hier moet je dat serieus nemen? Alcohol mag niet, maar velen drinken het, drank wordt overal duur verkocht, huwelijkse trouw en vergelding, er worden delen van de straat afgezet om mensen te dwingen langzaam te rijden en geld te geven voor de bouw van groter dan.. moskeeën, de sasa cultuur is niet zo streng met hoofddoeken, maar er rijden wel geluidwagens rond in Kuta om aan te zetten tot radicalisering?, het geblèr om de zoveel tijd om het gebed te verkondigen maakt niet dat ze massaal op de grond liggen te bidden, maar blijven rustig hun gang gaan etc.. Onderweg zien we wel veel mannen zich verzamelen om naar de Moskee te gaan in traditionele kleding. (trouwen is dus ook geen ceremonie of gelofte in de kerk)We krijgen er niet echt hoogte van, maar ook hier wordt het blijkbaar zoals we horen anders... Extremisten komen ook hier om de hoek kijken.
Dan met Maddy weer naar Kuta, waar de kamers vol geboekt zijn en wij in 'het' huis terecht komen, waar s'nachts een enorm gestommel/ geren boven ons te horen is. Het lijkt een kat zo veel geluid, maar het blijkt toch door een rat te komen. Niet echt een fijn idee, ookal ben je in een land waar ratten rondlopen.
Vlgd dag: Nog maar weer even naar het strand, laatste uurtjes gevuld met het kijken naar de turqoise gekleurde zee, een lunch en biertje. Gelukkig konden we ons nog douchen voordat we naar het vliegveld gaan. En hier zitten we dan, op naar nieuwe avonturen, te wachten tot we met Garuda Indonesië naar Bali gaan. Vraag me niet waarom...en hoe het kan... Maar we vertrekken vroeger. Het gaat dus allemaal voorspoedig en we worden voor het eerst echt als Vips opgewacht? Hopen we omdat we gevraagd hebben om ons op te halen vanuit het hotel ' Bali Reski Asih' . Dachten ons dan eens echt belangrijk te voelen...pfff staat er een mannetje met een klein stukje papier waar Ruuds naam amper op kon staan...hihi.. Maar hij was er wel en na een ritje van ongeveer 30 minuten kwamen we aan in ons hotel. Prachtig hoor toen we de poort doorkwamen...maar voordien dachten we in welke gribus komen we nu terecht, omdat we een poos door allerlei steegjes reden, waar je net met een scooter en auto elkaar kunt passeren. we gaan nu Seminyak ontdekken en wie weet nog iets van de festiviteiten rondom de hindoe ceremonies van dit weekend meemaken?! Enne autorijden Hierro in Bali? De auto eerst goed inspecteren en zaken vastleggen mede camera.... Wordtvervolgd.

• 07 April 2013 - 15:24

Hanneke:

Hoihoi reizigers,

Zojuist weer jullie verhalen gelezen. Wel een heel ander land dan het Hollandse.
    Wie ver reist kan verhalen, zo blijkt wel weer.(Je schrijft leuk Liesbeth)
    Ben benieuwd wat jullie op het volgend reisadres weer beleven.
    Ik ga zo lekker nog even in het zonnetje zitten , jaja jullie lezen het goed
    DE ZON SCHIJNT NU OOK EINDELIJK HIER!! HEERLIJK!!.
    Lieve groet, Frans en Hanneke

• 09 April 2013 - 20:59

Rene En Sinette:

Hoi Lieve buurtjes,

Wat heerlijk hebben jullie het weer zeg.
    Geniet er maar goed van,want het regent hier weer en de komende dagen ook!!
    Zondag zou hier ook de lente gaan beginnen,hebben ze ons belooft.20 Graden ,yes!!!
    Kunnen wij ook eens uit ons winterhol komen.
    Met ons verder alles ok,gaan jullie nog maar lekker verder met chillen en genieten.
    Liefs Rene en Sinette

Ruud&Liesbeth

De voorpret is alweer volop aanwezig. Door middel van internet, foto's bekijken en de verhalen etc: ook van (on)bekenden hebben we weer ervaringen gedeeld waar wij onze voordeel mee doen. Nu gaan we met een huur auto Zuid-Afrika ontdekken. Het staat ons veelal vrij om te plannen op het moment zelf...toch hebben we ook een aantal overnachtingen vastgelegd van huis uit. Wij vinden het leuk om ervaringen te delen en wie weet jullie enthousiast te maken voor dit land.Dus laat eens van je horen, zien in een mailtje wat jullie ervan vinden. Zie ook onze andere reizen. Wij zullen niet altijd bereikbaar zijn, en het zuid Afrikaanse telefoonnummer geven we aan een Jeroen.

Actief sinds 05 Nov. 2008