Zoo lekker hier...2013 inhaal weken - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Zoo lekker hier...2013 inhaal weken - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Zoo lekker hier...2013 inhaal weken

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

08 Maart 2013 | Maleisië, Marang

Vandaag laatstedag 13 maart op en vandaar de laatste aanvulling Kapas, we hebben net gezien dat we iets vergeten zijn.... van Harte gefeliciteerd Erlin........natuurlijk ook voor Ankie / Kevin en Annique...
we hebben op FaceTime de baby Kamer gezien, super hoor, wat zal dat een gezellige Kamer worden lieverds. Jammer dat we Jeroen niet te pakken krijgen maar hij zal wel druk zijn.

We hebben hier voordebroodnodige beweging trappen op en af, langsstranden gelopen waar je je alleen op de wereld waant.. Metuithoudings vermogen en knie gaat het nu ietsbeter. Ik hoop een paar kilo Kwijt te raken.. Maar we zijn wel erg verwend mbt het eten hier. Lekkere red snappers, kip en rundvleesschotels..top kokkie die Sylvia maar die sausjes zijn wel kaloriebommetjes denk ik.
Ruud is met Peter met de boot gaan varen ipv de Katamarang vorige week en nu zijn ze ALS een paar kwajongens samen met de katamarang er op uit. Ruud heeft goed geholpen met het opnieuw verankeren van de boot en beide mannen kunnen goed met elkaar overweg.
Samen zijn we met een kayak op pad geweest en hebben gesnorkeld. Er zijn nog een aantal mooie stukken koraal te zien en mooie gekleurde visjes. Ook hebben we een schildpad met zijn koppie uit het water gezien. Ze gaan nu 'me ten' zo als Sylvia dat noemt en dan komen devrouwtjes aan land om eitjes te leggen. Die worden dan opgegraven en naar Gem eiland gebracht waar ze rustig uit kunnen komen, Zonder dat men ze verstoord of voor eten gaan gebruiken! Een varaan loopt hier ook, maar helaas we waren net te laat.

Donderdag, morgen dus gaan we met de bus naar Kuala Lumpur, overnachten daar en vliegen met air Asia naar Kuching Sarawak/ maleisie. Van daaruit zal ik weer laten weten wat we beleven etc...
Lieve groetjes aan jullie Allen.

08 maart 2013
Zo weer opgeknapt en vandaag heerlijk in het zonnetje gelegen. Het strandjutten is hier vooral het plastik opruimen en met het hoge water einde van de monsoon komt er nogal wat aandrijven. Peter is gisteren naar het vaste land gegaan om boodschappen te halen, eerste probleem zijn boot is losgeslagen en die konden ze aan de overkant weer terug kopen voor 400 rm Piraterij zegt Sylvia en trekt haar schouders op. Vandaag kwam hij dus met boot en spullen terug en moest er uitgezocht worden hoe hij nu vastgelegd kan worden, mannenwerk dussss. Dat maakt dat we nu nog steeds niet gedouched hebben omdat ze de zee nog weer in gaan na het eten. Het eten is weer voortreffelijk, Sylvia is een goede kokkin en ook liefhebster van Rosé. Wij kunnen er wat van maar ook zij is gisteren avond aardig los gegaan. En tja dan is de wijsheid op heel andere manier terug te vinden in de gesprekken tot diep in de nacht. Vandaag waren wij best vroeg op en goed te pas, maar S had nog wel extra dutje nodig. Wij vandaag maar geen alcohol want die is hier wel erg duur enne moet ook niet te gek worden hè.hihi.

9 maart 2013 08:11 | Door: Ruud en Liesbeth
Haha... Ja Peter is niet gaan zwemmen, maar heeft zich op laten halen met een boottaxi. En is teruggekomen met zijn eigen boot. Ruud en Peter hebben vandaag gezorgd voor een sterke verankering en hopen dat het vanaf nu goed blijft gaan. Hij heeft er voor betaald omheen terug te krijgen, maar dat is iig goedkoper dan een nieuwe boot. Heel bijzonder is dan toch wel dat die boot bij de yeti / haven uitgekomen is en die piraten.... Zoals Sylvia ze noemt dat uitbuiten. Ze hebben 500 ringe gevraagd en 400 betaald dat is ongeveer 100 euro, maar de boot is in goede staat terug gevonden. Ruud en peter gaan morgen was op de catemarang weg, op zee lekker uitwaaien.

Wij eten hier erg luxe voor weinig geld, red snapper, eendeborst, lamskoteletten, lekkere salades en allerlei groentes en fruit etc etc.... Pfff heerlijk. Tja de wijn smaakt ook hier goed, maar houden het ook op alcohol vrije dagen... Ook omdathet anders heel duur wordt hihi, 80 ringe is ongeveer 20,00 euro voor een flesje wijn....en jullie weten .... het zo' n flesje is zo leeg.
Nu zijn jullie weer helemaal bijgekletst... Tot een vlgde keer maar weer ALS Internet het hier niet laat af weten. Liefs Ruud en Liesbeth
De zee is ook weer rustig en heel goed uit te houden met een goeie zonbloc P20. Worden al een beetjebruin hoor en gelukkig geen winterjas nodig.....

Tja en dan inbraak in huis dat is minder, maar goede vertegenwoordigers als buren en kids dus we maken ons maar niet zoveelzorgen.

• 08 Maart 2013 - 14:53

Marianne En Henk:

Jullie treffen mooi met het weer.De temperatuur gaat hier weer naar beneden.
    Het wordt hier weer opnieuw winter.
    En alle twee weer opgeknapt van de griep, geniet er maar mooi van.
    Hoe is Peter dan aan de overkant gekomen moest hij zwemmen ?
    En is de boot nog in goede straat?
    Blijf genieten en groetjes van,
    Marianne en Henk

• 08 Maart 2013 - 21:52

Hanneke:

Tja, het scheelt maar zo'n 30 graden met hier zo ongeveer? Wij kunnen
    De winterjas nog wel gebruiken!
    Klinkt goed, de zon het eten en de wijn!
    Geniet er maar lekker van!

Liefs Frans en Hanneke

• 08 Maart 2013 - 22:28

Ingrid:

Fijn te lezen dat jullie weer opgeknapt zijn!
    Lekker genieten saampjes
    Laat jullie maar lekker verwennen
    Heerlijk t zonnetje op je lijf.
    Afgelopen dinsdag was het hier ook heerlijk, wel bijna 20 graden.
    Komende week wordt het weer behoorlijk koud...
    tja tis ook nog maar begin maart...
    uiteindelijk zal de lente komen!

Nou heerlijk genieten daaro...
    xxx Ingrid, Rene en Ayla

• 09 Maart 2013 - 08:11

Ruud En Liesbeth:

Nu zijn jullie weer helemaal bijgekletst... Tot een vlgde keer maar weer ALS Internet het hire niet laat af weten. Liefs Ruud en Liesbeth

• 09 Maart 2013 - 23:27

Christel:

Hai Ruud en Liesbeth,

Zo te lezen zijn jullie alweer heerlijk gesetteld daar. Heerlijk chillen in de zon, wijntje, zee hmmmmm. Geniet maar lekker....Hier vandaag hele dag regen:( Dus lekker puin ruimen in
    huis. Tja moet ook gebeuren. Groetjes en een dikke kus van ons allemaal uit Borne.
    X Christel

• 13 Maart 2013 - 23:27

Christel:

Jeetje .."hoe weten jullie dat nou? Heb René en Sinette ook nog niet weer gesproken...we houden nu buurtwacht ;) heb toch altijd bij de politie gewild:)))

Hier flink winters, brrrrrr Ben er helemaal klaar mee! Genieten hè !!!!