Maart 2013 6 dgn Kuching Sarawak/ 3 dgKuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu Maart 2013 6 dgn Kuching Sarawak/ 3 dgKuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud&Liesbeth Pool&Eeftink - WaarBenJij.nu

Maart 2013 6 dgn Kuching Sarawak/ 3 dgKuala Lumpur

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Ruud&Liesbeth

23 Maart 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Chronologische volgorde op datum ....
Zo we zijn prima aangekomen in Kuching. Wel vreemd om nu alleen met een nummer op een apparaat in te checken voor deze vlucht met air Asia. We hebben alleen onze cabinekoffer, fototas en rugtasje met de wandelschoenen bij ons. Laten de was van de afgelopen dagen even wassen en dan zijn we weer helemaal op en top. De koffertjes hebben we in Kuala Lumpur achtergelaten in het hotel waar we over 6 dagen weer naar toe gaan.

Aan de wandel in Kuching en voor 1 ringe is 25 cent over de rivier gezet in een klein bootje... Maar dan eerste teleurstelling.
Getverrr we waren zo gebrand op het terug vinden van een kennis die drie jaar geleden net een restaurantje had opgezet, die zal het niet gered hebben of misschien moesten ze van de plek weg?! Jammer is dat we hem en zijn gezin niet hebben gezien.

Wel konden we weer in Lodge 121 terecht en de stad heeft ons weer in zijn greep. Het is een wonderbaarlijke stad, aan de ene Kant moderne en dure hoge hotels etc. aan de andere de kampungs, oude houten hutjes, maar ook leuke houden Huisjes op palen. Alles is hier schoon en netjes rondom de huizen.
Oud Kuching heeft zoveel cultuur, oude invloeden vanuit Handel (zee)met veel handwerkwinkeltjes, beeldjes, kamerschermen, antieke/ cultuur gebonden dingen van hout, kralen, bamboe, etc. De Chinese wijk en Little India waar je specifieke dingen vanuit die cultuur tegen Komt mbt Eten, drinken, stoffen, waterpijp etc etc. het is Zalig om daar rond te dwalen en je aan alles te vergapen. Dit is het weer voor vandaag. Oh ja weet je ook wat getverrrr is.... Die Big Mac die we vandaag bij de MC hebben gegeten... Bah bah, geen lak of smak. Wel lekker flesje whiskey gekocht vanavond door de cola en onze avond is weer goed. Xxx voor Allen en dank voor de lieve berichtjes, de foto's van de baby kamer etc etc...

16 maart . Wakker worden met regen.. Bakken met regen. Tja en wat kun je dan doen,: daar hebben ze hier het vlgd op gevonden, shoppen, shoppen, shoppen! Met de taxi twee malls afgereden en wat hebben we gekocht... Crocks slippers, jaaaa voor mij, Liesbeth dus, hihi die slaan niet zo maar om bij het lopen. En voor Ruud een shirtje. Al met al was de taxi duurder dan wat we gekocht hebben. Daarna scheen de zon weer uitbundig en zijn we naar Little Lebanon gegaan, daar waar zelfs plaatselijke kids de waterpijp roken. Als je sommigen hoort ademen, en kuchen, fluimen oprakelen etc etc...'vreselijk vind ik dat' .....dan weet je dat longemfyseem hier veel voorkomt, vast door het roken, dat doet zo goed als iedereen hier.
Hadden ze maar wat meer en goedkoper wijn en bier hier in dat vooral door Moslim's georganiseerde land. De chinezen hebben wel alcohol en verkopen het ook maar door de hoge tax op deze producten is het hier echt duur, bijvoorbeeld flesje wijn kost minimaal 10,00 en een glas bier 2,00 en dat terwijl je kunt Eten voor 1,50 euro. Verder hebben we geslenterd door de omgeving en doordat het vochtig in de atmosfeer is zweten we er wat af hier. We ontwennen al aardig de alcohol...hihi en kopen er aardig wat af.

17 maart
Rustig opgestaan en ontbeten, waarna we het in de Bol kregen om toch ook hier naar de orang oetangs te gaan. We hadden ons niet goed geinformeerd over de Prijs van de taxi en we nadien hoorden we dat het al te laat was om ze te kunnen zien. Toen hebben we die trip naar de middag verschoven en zijn gaan wandelen door een prachtig aangelegd park waar men ook in die hitte een trimparcours aflegt.
Daarna met een schipper mag ik overvarenbootje (roeibootje met dakje en kleine motor) voor 1 ringe naar de overkant van de rivier luisteren naar onder andere een man die speciaal voor ons de karaoke ' Spanish eyes' vanuit zijn hele ziel en zaligheid ging zingen en een thee met melk die niet eens vies smaakte. Dit was ook weer leuk en iedereen is bijzonder aardig en vrolijk, dat maakt dat we ons hier prettig voelen net als voor drie jaar terug. Vanmiddag dus als nog naar de oerang oetangs, super hoe ze deze prachtdieren opvangen en terug zetten in de regenwouden. Ook hier veel Petronas velden met oliepalmen, maar vanuit de regering houden ze grote stuuken regenwoud in tact. Heenweg alsnog met een taxi gedaan en hadden het voor een derde van de prijs met een busje of nog goedkoper met een stadsbus kunnen doen. Tja je weet niet alles van te voren he, maar het was hartstikke leuk om te doen. Dus terug met de bus hadden we ons voorgenomen voor 2,00 ringe maar toen we met een minivan mee konden voor 5,00 ringe, namen we die kans en werden we ook nog eens voor de deur af gezet. Dus helemaal superdagje gehad met een maaltijd van rijst en kip in onze mik lekker relaxed in onze Lodge de rest van de avond door gebracht met het schrijven van dit verhaal en gekletst via FaceTime met Rene, Sinette en Lynn op naar de dag van morgen.

Heerlijk geslapen in onze spartaanse kamer, de airco doen we maar uit want dan is het wel erg koud in onze kamer. En nu ga ik eerst eens even proberen foto's te plaatsen, dat duurt hier erg lang voor dat ze opgeladen zijn. Internet is aan het moeilijk doen... Kunnen nu met regelmaat nauwelijks online.
Wij zitten nu dus nog in Sarawak en vliegen morgen terug naar Kl. We gaan echter nog wel een spannende periode tegemoet: wie boekt er nu een vlucht van Kl naar Lombok op de 24e Maart....om 7.30. Juist wij !!! we vonden het nm wel leuk om de Grandprix van Maleisie vanuit de lucht bekijken.....Het circuit ligt nm precies tussen Klia en LCC...en Krijgen net de melding om mbt de vlucht zondag rekening te houden met veel vertraging/ files etc onderweg naar LCC lucht haven van Air Asia.

Hebben even onze aanwezigheid in Kuching geevalueerd en komen tot de conclusie dat de mentaliteit hier zoooooooo anders is dan in Maleisie vaste land. Hier werken de mannen net als de vrouwen hard en is de levensstandaard beter voor iedereen. Hier zitten de manner cq jongens niet uit Hun neus te vreten etc. hier gaat iedereen zichtbaar naar school en we ervaren hier veel meer de indonesische invloeden en of mischien kan ik beter zeggen vriendelijkheid en toegankelijkheid.
De shopping malls hebben Hun uitwerking gehad op ons... Lekker koel als het toch wel vochtige en vooral hete klimaat ons even te veel werd. Dan gingen we ons uitleven met dat wat we thuis zo goed als nooit doen ' Shopppen' en hebben een aantal leuke shirtjes etc gekocht waarvoor we weer oude achtergelaten hebben in de goede doelen dozen bij ons Hostel. Nu op het vliegveld wachten tot we naar Kuala Lumpur vliegen. Dan proberen we met de bus naar Sentral te komen en zijn dan dichtbij ons hotel voor de komen de dagen. Zondag vliegen we dus door naar Lombok, en in tussentijd Kuala Lumpur bekijken. Petronas twin gebouwen, etc etc...
We zijn in KL gearriveerd: De grote shopping malls, Chinatown / Petalingstreet. Etc. de Momorail is een uitkomst, we zien veel en komen heel gemakkelijk op de bijzondere plekken. Enn vanuit onze luxe kamer kijken we over een Groot deel van de stad heen, schitterend gewoon. Vooral met een dikke onweersbui, het weerlichten en alle lichtjes van de stad, Geweldig uitzicht. We hebben heerlijk gegeten in Petalingstreet, maar onze ogen waren groter dan onze maag. Hadden een large fried rice, sathe en spring rolls besteld, nu daar konden met gemak 4 mensen van Eten, gelukkig hadden we flinke trek opdat er niet teveel over bleef. Morgen weer een dag.
21 Maart ,Lente maar dikke kou in Nederland brrrr. 22 Maart heel verdrietig en triest einde van Oldenkotte is meegedeeld aan alle medewerkers, ook wij ontkomen er niet aan en zijn op de hoogte dmv berichtjes online en collegae. Nog 1 jaar en 9 maanden dan is werk zoals nu zoo normaal is eindig. Wat dan en hoe nu verder... Voor alle collegae een vreselijke tijd die aanbreekt en zoooo onzeker!!! Wij gaan door met genieten van wat we wel hebben: en dat is het hier en nu....deze vakantie.
23 Maart met de monorail heel Kuala Lumpur doorkruist en naar de petronas torens geweest, met daar onder ook weer een heel grote luxe Mall met heel veel merkwinkels. Het is erg imposant om bij die grote en hoge torens te staan. Er is nu veel bedrijvigheid mbt de Grandprix van Maleisie en hebben In een kroeg een stuk van de oefenrondes gezien en daar een biertje gedronken. Trouwens die momnorail is op zich al net een kermisattractie, maar wie hier naar toe gaat moet niet verge ten om het pert park in timesquar te gaan zien.... En voor mensen die niet iedere keer veel geld met de taxi Keith willen: je Komt overal heel gemakkelijk als je in Sentral gaat logeren en gebruik maakt van de bus naar het vliegveld van waar uit Air Asia vertrekt kost dat een schijntje en het werkt perfect. Straks weer lekker sweet en sauer chicken Eten in het tentje aan de overkant, even slapen en dan met de bus naar LCC om 7.30 gaat onze vlucht naar Lombok. Hier zien we erg naar uit, hopen op leuke nieuws ervaringen en mooie plekken.

• 13 Maart 2013 - 08:34

Rene:

Hier -8 brrrrrrrr geniet van het weer en elkaar, veel plezier,

Liefs van ingrid rene en ayla

• 13 Maart 2013 - 15:33

Annique:

halloo vakantiegangers!!

fotos zien er weer goed uit zeg!
    Hier is het heel erg koud bah! dus geniet maar lekker van de warmte!
    Heb jullie vanochtend foto's gestuurd van de babykamer, naar ruudpool@me.com hebben jullie die ontvangen?

liefs wij (drietjes)

• 14 Maart 2013 - 10:49

Hetty:

Hoi, genieters daar in het verre land.
    Mooie foto`s hebben jullie weer gemaakt. Alleen een vraagje. Zetten ze daar de potten, pannen en flessen allemaal op zijn kop? Grappig gezicht!
    Verleden week was het hier 20 graden en deze week min 13 graden. 33 graden verschil.
    Hoe warm is het bij jullie?
    We zien het volgende verslag met plezier tegemoet.
    Leuk, dat jullie Opa en Oma worden. Spannend.
    De lieve groetjes van Frans en Hetty.

• 14 Maart 2013 - 22:27

Ad En Everdien:

Hallo Luitjes zo te lezen genieten jullie weer als de beste ten eerste van het mooie land en de warmte nou wij ook van de sneeuw en de kou .maar ja gaat allemaalweer voorbij en dan op naar het hopelijk zonnig en warmer weer verder hier alles okee en we blijven op de hoogte een fijne vacantie en tot horens gr Ad en Everdien dikke kus doei doei

• 15 Maart 2013 - 14:28

Ruud En Liesbeth :

Ja stom he die fotootjes op de kop... Moeilijk hoor om het in een Keer goed te doen.

• 16 Maart 2013 - 18:37

Miranda:

He hoi, ja hoor ik heb jullie gevonden. Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie. Vanuit het altijd mooie wierden wensen wij jullie ontzettend veel reisplezier. Geniet ervan. Groetjes van Miranda, Peter, Bas en Coen Scheffer

• 22 Maart 2013 - 09:21

Gait En Juut:

He Luitjes,

Ik was deze site weer eens kwijt en na lang zoeken vond ik hem gewoon in mijn opgeslagen mails.
    Mooie verhalen weer van jullie bevenissen.
    Whisky door de cola getverrrrrrrr.
    Veel plezier op de verdere reizen.

Groet'n oet 't klooster.

• 22 Maart 2013 - 09:45

Ruud En Liesbeth:

Ja Gait en Juut het is wel af zien hier hihihi... Nee hoor we hebben het fantastisch en drinken af en toe een biertje en dat bevalt prima. Zijn helemaal verlekkerd aan het shoppen hier in Kuala Lumpur. Voor elk wat wils, vooral mbt merkkleding, dat zijn allemaal special voor dat merk ingerichte winkels. Voor wb electonica alle merken en soorten...idem, maar geluidsboxen.....winkels vol maar dan wel met Chinese troep hahaha.
    Hoop dat wanneer we terug komen iig het voorjaar mooi weer brengt. Alles goed met jullie?, hoop het wel. Tot een vlgd keer maar weer. Xx

• 27 Maart 2013 - 22:31

Ingrid:

Fijn dat jullie de belevenissen zo mooi verwoorden!
    Met veel plezier lezen we jullie verhalen!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie...
    dikke kus